1 Ekim 2009 Perşembe












Bu tarifi geçen yaz yemekteyiz programında görmüştüm. Oradaki yarışmacı mantıları tülbent içinde haşlamıştı. Ben kızartma tavasının süzgecini kullanmayı tercih ettim. Benim gibi vakti az olan insanlar için çok pratik bir mantı tarifi. Hazır mantı almayı sevmiyorum. O yüzden bu mantı tarifini çok sevdim.

Tülbent mantısı
3 adet yufka
250 gr kıyma
1 soğan
tuz, karabiber
üzeri için:
yoğurt,
yağ, salça, nane


Kıyma ve soğanı bir kapta karıştırdım, içine tuz ve karabiber ekledim. Yufkayı yaydım. Ortadan ikiye kesitim, hazırladığım kıyma soğan karışımının bir kısmını yarım yufkanın içine resimdeki gibi sadece uç kısmına gelecek şekilde yaydım. Rulo yaptım. Gül böreği gibi sardım. Süzgeçin içine yerleştirdim. Kaynamakta olan suyun içine süzgeci indirdim. 15 dk. haşladım. Tabağa aldım. Üzerine yoğurdu döktüm. Yağı ısıtıp içine 1 kaşık salça koydum, üzerine pul biber ekledim. Yoğurdun üzerine döktüm. Küçük yuvarlak köfteler ve nane ile süsledim. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: