14 Ocak 2010 Perşembe

ÇİLEKLİ TARTÖLET



Bu tarifimi YILBAŞI PASTA VE KURABİYELERİ ETKİNLİĞİNİ düzenleyen arkadaşımız Özlem'e gönderiyor, bol katılımlı bir etkinlik diliyorum...

Tarife gelince ;

TART HAMURU İÇİN (Sana temel yemek kitabından)

125 gr (1 su bardağından biraz fazla) elenmiş un,
1 tutam tuz
150 g margarin yada tereyağı
1 yumurta
60 g. (4 çorba kaşığı) toz şeker
SÜSLEMEK İÇİN
Çilek, kivi, muz.

PASTACI KREMASI İÇİN

500 ml süt
6 yumurta sarısı (ben 2 tane kullandım)
100 gr toz şeker (daha şekerli seviyorsanız arttırabilirsiniz)
60 gr mısır nişastası (yarım su bardağı)
1 paket vanilya


Pastacı kremasının yapılışı:

Süt kaynama noktasına getirilir, yumurta sarıları, şeker ve mısır nişastası iyice çırpılır, sıcak sütten yarım kepçe alınır, yavaşça karışıma ilave edilir, süt ocağa koyulur, yumurtalı karışım yavaşça içine akıtılır sürekli karıştırılarak pişirilir. Soğutulur.


Un ve tuz birlikte elenip, ortası havuz biçiminde açılır, margarin küçük parçalar halinde doğranıp, unun ortasına koyulur. Un yağa yedirilerek kumlu bir doku elde edinceye kadar yoğurulur, bu arada ortası açılıp yumurta ve şeker ilave edilir.


Hamur çok yumuşatmadan yoğurulur.


Buzdolabında 10 dakika dinlendirilen hamur çıkarılıp, tart kalıplarına yarım santim kalınlığında yerleştirilir. Tart kalıplarındaki hamurların ortası çatalla birkaç yerinden delinir, 200 derece, önceden ısıtılmış fırında üzeri hafifçe pembeleşene kadar pişirilir.

(Krema için ben Ruki'nin pastacı kreması tarifini kullandım.)

Soğutulan tartların üzerine krema sürülüp çilek, kivi ve muzla süslenir, dolapta soğuttuktan sonra servise hazır hale gelir...






4 yorum:

~Lexibule~ dedi ki...

Ces petites douceurs me font envie;)xxx

casminella dedi ki...

Merci, Lexibule...

Adsız dedi ki...

canım yıne döktürmüşsun ellerıne saglık ne dıyebılırım kı baska.boncuk

casminella dedi ki...

Çok teşekkür ederim, boncukçuğum...