14 Ocak 2010 Perşembe

MEVSİM SALATASI, PİLAV VE TAVUK

Malzemeler
1 adet tavuk göğüs
4 adet but

Pirinç pilavı
1 ölçü pirinç
1.5 ölçü kaynar su
4 kaşık tel şehriye

Salata için
1 adet kıvırcık
1 adet kırmızı turp
yarım mor lahana
1 adet havuç

Tavuk göğüs eti ve butları haşlanır.

Pilav pişirilir.





Salata malzemeleri yıkanır, kıvırcıklar doğranıp tabağa dizilir, üzerine rendelenmiş turp, onun üzerine rendelenmiş havuç koyulur, kenarlara mor lahana koyulur, havuçların üzerine kek kalıbına pirinç pilavı hafifçe bastırarak koyulur ve havuçların üzerine ters çevrilip kalıptan çıkarılır, ortasındaki boşluğa didiklenmiş göğüs eti koyulur, üzerine mayonez sıkılır, onun üzerine pul biber ve zerdeçal serpilir, servis yapılır, afiyet olsun...




Kıvırcık yaprakları yıkanıp tabağa dizilir, pirinç pilavı kek kalıbına koyulup hafifçe bastırılır, kıvırcık yapraklarının üzerine çevrilip kek kalıbından çıkarılır, ortasına tavuk butları yerleştirilir, servis yapılır, afiyet olsun...


6 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

oooooh harika yanına 1 bardak ayran alabilirmiyim,hayırlı cumalar

casminella dedi ki...

Teşekkür ederim, sana da hayırlı cumalar...

sevgi dedi ki...

görüntüye bayıldım ...
maklubeyi bilirmisiniz?
üstteki resmin etle yapılmış şekli ..
ona benzettim biraz bu tavuklu versiyonu ,
elinize sağlık...

casminella dedi ki...

Teşekkür ederim, beğendiğinize sevindim...Maklubeyi duydum ama hiç yemedim, sevgiler...

Adsız dedi ki...

vallahı ben maklubeyı bılmem ama casmınella yı bılırım oda harıkadır ellerıne saglık canım benım boncuk

casminella dedi ki...

Canım, çok sağolasın, sen de harikasın, sevgiler...