23 Ocak 2010 Cumartesi

EKŞİLİ KÖFTE


İstanbul'da bir kaç gündür uyarısını yaptıkları soğuk hava karla birlikte nihayet geldi. Şu anda lapa lapa kar yağıyor, böyle devam ederse tutacak gibi görünüyor, Tam soğuk günlere göre bir yemek tarifi veriyorum bugün, hem kolay hem besleyici...

Malzemeler
300 gr. kıyma
1 su bardağı pirinç
2 orta boy patates
tuz , karabiber, salça
tane sumak

Pirinci yıkayıp süzelim, yarısını ayırıp kıymaya ekleyelim. Tuz, karabiber, pulbiber, ekleyip yoğuralım. Misket büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayalım. Tencereyi ateşe koyup içine 2-3 kaşık sıvıyağ koyalım, (soğan eklemek isteyenler bu aşamada doğranmış soğanı kavurup sonraki aşamaya geçebilir, ben eklemedim) hazırladığımız köfteleri tencereye koyup kaşık değdirmeden tencereyi sallayarak renk alana kadar kavuralım (eğer kaşık değdirirsek şekilleri bozulabilir) daha sonra üzerine doğradığımız patetesi, salçayı ekleyip karıştıralım, üzerine 1 litre su ekleyelim, kalan pirinci ve yeterli miktarda tuzu ekleyip ateşe oturtalım, kıvamına göre su ekleyebiliriz. çok yoğun olmaması gerekiyor. Bir avuç tane sumağı bir kaseye koyup, üzerine sıcak su ekleyelim, biraz dinlendirelim (sumak ekşisini bu şekilde salıyor) . Yemeğimiz biraz fokurdadıktan sonra sumağı süzüp ekleyelim, pişirelim... Afiyet olsun...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

bu yemeği biz ekşisiz yaparız ..
şimdi merak ettim doğrusu nasıl bir tad olur diye ..
ekşiyi duyunca ağzım da sulanmadı değil hani ...
eline sağlık ...
sevgiyle kal ..

casminella dedi ki...

Rahmetli annem hep ekşili yapardı, öyle öğrendim, öyle sevdim, çok da güzel oluyor bence, denemeni tavsiye ederim,sevgiler...