17 Ocak 2010 Pazar

LAVAŞ'TAN LAHMACUN




Pratik tarifleri çok seviyorum. Küçük çocukları olanlar bilir, her yemeği yediremezsiniz, arada atıştırmalık yiyecekler bulundurmanız gerekir. İşte çocuklarınıza rahatlıkla yedirebileceğiniz bir yiyecek: lavaş. Çocuğa kuru kuru lavaş mı yedireceğiz dediğinizi duyar gibiyim, tabii ki hayır. Lavaş aldığınızda seçeneğiniz sınırsız, ben bir keresinde haşlanmış yumurtayı o şekilde yemek istemeyen büyük oğluma lavaşın arasına rendelenmiş havuç, göbek salata, mayonez, peynir, zeytin ve yumurtayı sarıp yedirmiştim, çok da hoşuna gitti. Ayrıca içinde hem vitamin hem protein hem de karbonhidrat olduğu için bu şekilde dengeli bir öğün olmuştu.


Çocuğumu okuldan almaya gittiğimde bazı annelerin konuşmasına kulak misafiri oluyorum, çocuk öğlen eve döndüğünde 2 tost yiyip akşam yemeğine kadar birşey yemiyormuş. Unutmayalım çocuklarımız büyüme çağında, bu yaşlar beslenmeleri ve beyin gelişimleri için çok önemli. Lavaş yedirmenin sağlıklı olmadığını düşünenler olabilir ama bir düşünün lütfen yedirmek istediğiniz köfte, tavuk, yumurta, peynir, sebzeyi arasına koyup, üzerine çocuğunuzun sevdiği tatlandırıcıları az miktarda ekleyerek en azından çocuğunuzun o öğünü beslenerek geçirmesini sağlayabilirsiniz. Mayonez ve ketçap zararlı çocuklarımıza yedirmiyoruz diyenleri duyar gibiyim, siz yedirmiyorsunuz ama kantinlerde bu tür yiyecekler çocuklar tarafından çokça tüketiliyor, hadi hanımlar biraz esneklik kantinlerde yediklerine göre evdeki yiyeceklerini de biraz damaklarına göre tatlandırabilirsiniz (bunu kendi deneyimlerime dayanarak söylüyorum, büyük çocuğuma ortaokula kadar kantinden bir yiyecek aldırmamış bir anneyim, ama orta okula başladıktan sonra ne yazık ki engel olamıyorsunuz).


Market raflarında lavaş bulmak artık çok kolay. 6'lı ve 12'li olarak satılıyor.


Ben ilk olarak lavaştan pizza yapmıştım, ama kısmet lavaştan yaptığım lahmacunu yayınlamaktaymış, artık pizzayı da başka bir sefer yayınlarım....

Gelelim tarife

Arzu ettiğimiz miktarda kıymayı (ben 250 gr kullandım) biraz rendelenmiş soğan, yazdan hazırladığım domates ve biber sosu, maydonoz, pul biber, karabiber, 1-2 kaşık sıvı yağ, tuz ile hazırlayıp lavaşın üzerine yayıyoruz, fırınımızın ızgara düğmesine basıp üstten ısınmasını sağlıyoruz (170 derece) , tepsiye koyduğumuz lavaşı fırında pişiriyoruz, aman mutfaktan ayrılmayın 3-4 dakikada pişiyor, kenarların yanmamasına dikkat ederek kızarana kadar bekletip fırından alıyoruz. (Ben üstten ısıtma yaparak pişirdim, isterseniz fırın düğmesini açıp normal ısıda pişirebilirsiniz). Yanına bir bardak ayran, arasına biraz salata ve turşu, çok güzel bir atıştırmalık oluyor, tavsiye ederim...

13 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım merhaba..Gerçekten çok pratik..Ellerine sağlık..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

anacım sagolasın verdıgın tarıfler harıka bırde lavaş lahmacun degısıklık olacak mutfagımda dürüm den sıkılmıslardı artık bu iyi oldu sagolasın optum senı ellerıne yuregıne saglık boncuk

SEVGİ dedi ki...

değişik vede pratik...
denenebilir.
sevgilerle

Unknown dedi ki...

Cok tesekkür ediyorum nazik yorumunuza....
Sizin de pratik lahmacun tarifiniz cok güzel... Ilk firsatta deneyecegom... Sevgilerimle,

casminella dedi ki...

Teşekkür ederim, Paşa kızı mutlaka denemelisin, sevgiler...

Boncukçuğum denedikten sonra yorumunu bekliyorum,sevgiler...

Teşekkür ederim Sevgi, sevgilerimle...

Teşekkür ederim Münster, sevgiler...

sibel dedi ki...

OHH NASIL NEFİS GÖRÜNÜYOR ŞİMDİŞ OLSADA YESEK..SEVGİLER

casminella dedi ki...

Teşekkür ederim, Sevgi hanım sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım merhaba hemen iadeyi ziyarete
geldim harika bir fikir ellerine sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

bahsetmıstın ya hala yapacagım goruntu guzel tadı da guzeldır.ellerıne saglık

Özgen dedi ki...

Ellerinize sağlıkgerçekten çok pratik ve lezzetli bir tarif sevgiler...

DATLIM dedi ki...

Lavaş hayatımıza öyle bir girdiki her versiyonuna açığız :) ellerine sağlık

ayşe dedi ki...

kıymayı çiğdenmi koyuyoruz?

casminella dedi ki...

Ayşe kıymayı çiğden mi koyuyoruz diye sormuşsun evet. Lahmacun harcı gibi hazırlıyoruz, ince sürdüğümüz için hemen pişiyor.